dinsdag 4 juni 2013

For a sweet little girl

Voor het liefste meisje van drie jaar dat ik ken, haakte ik een mini-ripple poppendekentje. Dekentjes kriebelen altijd -ook bij plastic poppenbenen- dus er moest een katoenen lakentje bij...

 

heerlijk handwerk...

hier geniet ik van...
in de tuin op mijn blote voeten























Op het lakentje naaide ik een toevallig bewaard restje rood geruit lint  pff je hebt gewoon drie rollen liggen Breg. en een rood roze gestipt beleg, waar ik vooraf een ander bandje op naaide. Het stipje is overigens echt een restje van een rokje dat ik onlangs maakte, post volgt nog.
Het beleg zette ik aan de goede kant met de machine, en aan de binnenkant met de hand vast. Ik vind dat vaak mooier. Ik vind het ook heerlijk om te doen, geef ik een beetje meer liefde aan het project.
Eh, bij mijn eigen lit jumeaux -van het fijnste Egyptisch katoen met een bies van stoer linnen, meegenomen van een van mijn exotische reizen naar verre oorden- is het natuurlijk veeeeeel mooier om dat met de machine meteen vast te stikken. Dan stik ik eerst het beleg aan de verkeerde kant aan, en dan met ingeslagen naad aan de goede kant door.

En het hertje stanste ik uit een lapje stof waar ik eerst vliesofix achter had gestreken. Daarna kon ik het op het lakentje strijken. Ik voel een idee voor mijn eerste tutorial opkomen!























Trouwens, het kadootje moet ik nog geven, dus eh.. ssst! niet verklappen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten